Kader, afdelingsleider Maurice van der Made

 

Leerlingen met het schooladvies vmbo-kader zijn over het algemeen praktisch ingestelde leerlingen, die het liefst leren door te doen. We begeleiden ze stap voor stap bij het nemen van steeds wat meer verantwoordelijkheid. We observeren daarbij nauwgezet hoeveel ruimte ze nodig hebben om goed hun werk te doen in een plezierige werksfeer. De ene leerling kan daarbij wat meer zelfstandigheid aan dan de andere. Zo werken we op maat.

 

De afdeling Kader telt ongeveer 100 leerlingen. Het team is zo ingedeeld, dat de leerlingen van klas één tot en met klas vier dezelfde teamleider en veelal ook dezelfde docenten hebben. De docenten kennen de leerlingen door en door en leerlingen en ouders weten bij wie zij terecht kunnen.

 

Bijzonder onderwijs

Wij maken het onderwijs inspirerend en uitdagend doordat wij werken in leerdomeinen en door op de praktijk gerichte projecten te organiseren. Het werken met projecten stimuleert de zelfstandigheid van onze leerlingen en is een essentieel onderdeel van ons onderwijs.

 

Van kader naar mavo

Leerlingen met een vmbo kader advies kunnen na het 1e of na het 2e jaar doorstromen naar de mavo afdeling. In onze overgangsnormering staat precies uitgelegd wat een leerling daar voor moet doen. Door het bieden van deze mogelijkheid komt iedere leerling op het juiste niveau terecht.

 

Dienstverlening & Producten (DenP)

In het tweede jaar lichten we de leerlingen voor over de uitstroomvarianten (afstudeerrichtingen) en in het derde jaar starten de leerlingen met Dienstverlening & Producten (DenP). Met deze uitstroomvarianten kunnen leerlingen doorstromen naar bijna elke richting binnen het middelbaar beroepsonderwijs (mbo). Doordat ze al bezig zijn geweest met deze bovenbouwvakken kunnen ze aan het einde van het tweede jaar een weloverwogen keuze maken.

 

Contact

Heeft u vragen over het domein vmbo-kader? Neem dan contact op met teamleider Maurice van der Made, m.vandermade [at] montaignelyceum.nl of via het telefoonnummer van de school.